Monday, August 18, 2008

Why teloq senget sebelah?


On 8/14/08, Kadut wrote:
Memang senget... "teloq" kiri memang lebih rendah dari kanan.
Kalu x caya, londeh tengok..


boonchert:
doc, mmg londeh sblh (psai apa aa sbnarnya?)


On 8/15/08, sazammd:
Nak cerita sket...Avocado dlm bahasa Aztec bermaksud testicle...sebab buah avocado dia akan ada dua bijik pada satu tangkai...satu akan lebih rendah sikit daripada yg satu lagi.


2008/8/18 Kaduts:
Aku saja nak tengok berapa org nak ngaku "teloq" depa sengat/rendah ke kanan instead of kiri..mesti ada tapi malu nak habaq!! Sorri para ibu2, I'm trying to be 'academic' here not 'erotic' kay. Actually, suatu masa dulu kat DTSP (library la tu!), MRSM BP aku telah terbaca tenteng maklumat "teloq senget sebelah" ni and that info has changed my ambition sebab rasa facinated about medicine since then! (dulu nak jadi engineer or scientist.. cam Peja kot).

Anyway, some researchers noted 70-80% men have left testicle lower then the right, some commented that if u r right-handed person, then ur left testis is lower then the right and vice versa. Senget sebelah tu disebabkan oleh yg kiri selalunya lebih berat!! Nak timbang..silakan...




peja :
agak2nya macamana ke cara nak timbang tu, tuan doktor? aku ikhlas tanya ni sbb memang tak tau...


2008/08/20, amri_ya@...:
Takyah ikhlas nak tanya...buat2 tak ikhlas tengok...mesti banyak jawapan gelong...tapi aku rasa takdak la alat timbang spesific. selalunya kalau nak timbang berat organ ni kita wat masa post mortem. Ada ka kadut weighing scale ni???


2008/8/20 Kadut:
Aku pun tak pernah timbang, tapi selalunya aku guna 'biji tasbih'... orchiometer

No comments:

Related Posts with Thumbnails