Friday, August 29, 2008

Thalassemia


From: Mohamad Zuber Bin Ismail
Sent: Friday, August 29, 2008 5:33:50 PM
Subject: RE: [xbp84] thalassemia


Isk…mana Dr Kadut ni…Dr Shamshul sure dah merajuk

Thalassemia ni penyakit keturunan….kalau kita ada penyakit ni…akan turun jugak pada anak-anak…tapi bukan semua anak-anak yg kena….kalau nasib baik mungkin anak-anak semua tak kena…bergantung pada kromosom kita….yg aku tau pembawak thalassemia ni komponen darahnya tak sempurna…namun boleh hidup macam biasa (contohnya aku & neezat)…umpama sebuah lori sepuluh tayar, satu tayar pancit lori tu boleh jalan lagi (betui dak contoh aku ni Doc?)

Satu yg penting, mereka tak digalakkan berkahwin sesama mereka kerana memberi kesan pada anak-anak yg bakal lahir.

Satu sindrom yg aku perasan ialah mudah letih , rasa macam malas kadang2 rasa nak baring selalu….mudah letih kalau berdiri lama2….anak aku tu sikit2 nak baring-baring

Issskkk…tunggu la Doc terangkan…

No comments:

Related Posts with Thumbnails